"Sorry Polsko" drapieżny utwór Marii Peszek



Płacę abonament
i za bilet p
łacę
Chodz
ę na wybory
Nie je
żdżę na gapę
Tylko nie ka
ż mi umierać
tylko nie ka
ż, nie każ mi
Nie ka
ż walczyć, nie każ ginąć,
nie chciej Polsko mojej krwi
Tylko nie ka
ż mi wybierać
tylko nie ka
ż, nie każ mi,
nie ka
ż walczyć, nie każ ginąć
Nie chciej Polsko mojej krwi




         Dużo obecnie mówi się o patriotyzmie. Partia rządząca promuje patriotyzm walczący, wręcz agresywny. Moja definicja patriotyzmu opiera się na ukochaniu miejsca, poznaniu jego historii,  kultywowaniu tradycji i zwyczajów z poszanowaniem innych.

         Dwa utwory traktują, o moim patriotyzmie pierwszym z nich, jest  utwór Obywatela G.C. pt. „Nie pytaj o Polskę” znamienne ,że tylko w tytule pada słowo Polska. Grzegorz Ciechowski przedstawia w nim Polskę, jaka jest i nie wstydzi się w wielu wypadkach niekorzystnie przedstawiać Polaków. Kocha Polskę za to, że jest.

         Drugi to"Sorry Polsko" drapieżny utwór Marii Peszek. Kontrowersyjnej piosenkarki, która wielokrotnie mocno akcentowała swoje odmienne zdanie. W zacytowanym przeze mnie fragmencie tekstu prezentuje postawę, którą uważam za znamienną. Patriotą jest się wówczas kiedy płaci się podatki i przestrzega praw. Czy kibole przestrzegają prawa Polskiego? Nie. Więc nie są patriotami! Tak jak i politycy, którzy mają pełną gębę frazesów, a pokątnie kradną majątek narodowy. Wielu jest ich w sejmie i oni również nie są patriotami. Również politycy chcący z Polski stworzyć państwo wyznaniowe też nie są patriotami, zabierają miejsce ludziom o innym wyznaniu niż katolickie. Tworzą wizerunek   patrioty Polaka.

 Ma to być osoba mówiąca po polsku, mieszkająca na trenie polski, rasy białej, katolik. To nie prawda każdy kochający to miejsce na ziemi i czyniący dobrze, jest patriotą, pozostałe czynniki może spełniać, ale nie musi.          Patriotami są ludzie płacący podatki, przestrzegający prawo, miłujący tradycję, kulturę i historie. Przeszłość to nie tylko czas wspaniałych zwycięstw i martyrologii, ale też  chwile niegodne. Trzeba pamiętać o dobrych i złych faktach historycznych. Najważniejsze jest szanowanie innych ludzi, mających inną kulturę , wierzący w nieznanego boga lub będący ateistami. Czy Polacy są do tego zdolni?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecane

Twarde Fakty: Wybór i Zarządzanie w Starachowicach

      Zgodnie z sondażami władze w mieście i powiecie utrzymał Komitet Wyborczy Marka Materka. Kusz bitewny opada, miejsce potyczki odsłan...