Byłem. Krzysztofa Jaworskiego nihilizm wierszem pisany



Byłem. Krzysztofa Jaworskiego to  wołanie „a jednak jestem”. Od jakiegoś czasu zachwycam się poezją kieleckiego poety i nie mogę wyjść z podziwu nad jego warsztatem.
         Jeżeli ja prosty człowiek mało wykształcony zachwyca się twórczością poety, to może oznaczać jedno, pisze on prosto, ale treściwie. Krzysztof Jaworski w krótkich wierszach przekazuje nam nihilistyczne postrzeganie świata. „Objawia nam prawdy objawione” w delikatny półcieniu. „Za moich czasów” przeniósł mnie do czasów młodości, aby zaraz mnie wyrwać w teraźniejszość w wierszu „Gnijące resztki kapitalizmu”. „Widok z okna” każdy ma taki widok, tylko Krzysztof Jaworski to dostrzegł. Poeta widzi wszystko mocniej w lepszych konturach i przekazuje te obrazy odbiorcy.
         Warto poświecić kilka chwil innemu dziecku poezji Krzysztofa Jaworskiego i przenieś się w świat prawdziwy przedstawiony  w powieści „Do szpiku kości”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecane

Twarzą w twarz z wyzwaniami: Nowa droga Starachowic po wyborach

                  Wybory za nami, rozpoczęły się kłótnie o podział politycznego stołu. W Radzie Miasta jest wszystko jasne. W Powiecie b...