Kolejne dni przeżyte na trzeźwo przynoszą zmiany





Jeśli jednak chroniczny alkoholik powstrzyma się od picia, w ciągu wielu miesięcy czy lat jego reakcje na otaczającą rzeczywistość stają się takie same , jak u innych ludzi.

Anonimowi Alkoholicy „Jest sposób” str. 19



         Każdy dzień bez alkoholu przynosi zmiany w naszym organizmie jak i umyśle. Pierwsze, które rozpoznajemy to  związane z naszym stanem fizycznym. Zespól abstynencki, z czasem przeradza się w traumatyczne wspomnienie. Jeżeli chodzi, o zmiany w umyślę, to tu trwa to dłużej i bardzo indywidualnie.

         Kiedy piłem byłem, aroganckim chamem umiejącym zaspokoić tylko swoje potrzeby. Najważniejsze było czy mam środki finansowe na alkohol. Układałem plan dnia, tak by móc pogodzić picie z pracą i życiem rodzinnym kiedy było to dla mnie trudne lub niemożliwe stawałem się arogancki i nieadekwatnie reagowałem na otaczającą rzeczywistość. Doszukiwałem się ciągle spisku przeciwko mnie . Spiskowcami w głównej mierze byli moi bliscy.

         Z czasem kiedy uzależnienie fizyczne co raz mniej dawało się we znaki i umysł bez oparów alkoholu zaczął funkcjonować, rozpocząłem stosownie rozpoznawać rzeczywistość. Co nie znaczy,  iż już pozbyłem się wszelkich wad charakteru, które rozwinąłem podczas picia. Następuje to stopniowo. Przestałem być wybuchowym w takim stopniu jak kiedyś. Zanim podejmie działanie, kilka razy się zastanowię i co najważniejsze potrafię zmienić decyzje pod wpływem sugestii innych. Pewnie dla mojej rodziny i znajomych jest to za mało , wiem jednak ,że wszystko jest na dobrej drodze.

         Oczywiście nie osiągam tego stanu rzeczy tylko dzięki nie piciu, ale też skorzystaniu z dobrodziejstwa i doświadczenia Anonimowych Alkoholików.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecane

Twarzą w twarz z wyzwaniami: Nowa droga Starachowic po wyborach

                  Wybory za nami, rozpoczęły się kłótnie o podział politycznego stołu. W Radzie Miasta jest wszystko jasne. W Powiecie b...